Wypełnij formularz
i zarabiaj w Euro!

TAK NIE

**Zgoda rekrutacyjna

zobacz więcej >> Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez SO Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu („SO”) moich danych osobowych wskazanych w wypełnionym przeze mnie formularzu internetowym, w tym danych dotyczących zdrowia, dla celów aktualnych oraz przyszłych rekrutacji.

TAK NIE

Zgoda na marketing email

zobacz więcej >> Wyrażam zgodę na przesyłanie przez SO Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

TAK NIE

Zgoda na marketing SMS/MMS

zobacz więcej >> Wyrażam zgodę na używanie przez SO Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego.

Twoja wiadomość została wysłana. Zamknij to powiadomienie.

Travel insurance Quote

Level of protection: $

Contact details:

Travel

Your Quote Form has been sent successfully. Close this notice.

Car insurance Quote

Contact details:

Your car:

Your Quote Form has been sent successfully. Close this notice.

Life insurance Quote

Level of protection: $

Contact details:

Have you used tobacco or nicotine products in the last 12 months?

Yes, I have No, I have not
Your Quote Form has been sent successfully. Close this notice.

House insurance Quote

Your house:

Contact details:

Your Quote Form has been sent successfully. Close this notice.

Wypełnij formularz
i zarabiaj w Euro!

TAK NIE

**Zgoda rekrutacyjna

zobacz więcej >> Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez SO Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu („SO”) moich danych osobowych wskazanych w wypełnionym przeze mnie formularzu internetowym, w tym danych dotyczących zdrowia, dla celów aktualnych oraz przyszłych rekrutacji.

TAK NIE

Zgoda na marketing email

zobacz więcej >> Wyrażam zgodę na przesyłanie przez SO Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

TAK NIE

Zgoda na marketing SMS/MMS

zobacz więcej >> Wyrażam zgodę na używanie przez SO Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego.

Twoja wiadomość została wysłana. Zamknij to powiadomienie.

Cukier w diecie seniora

Już za dwa dni będziemy obchodzić tłusty czwartek, a więc dzień, który kojarzy nam się z jedzeniem różnego rodzaju słodkości zawierających ogromne ilości cukru. W środowisku medycznym coraz częściej możemy spotkać się z opinią, że cukier to zło, które niszczy organizm człowieka.

 

Szczególnie narażeni na jego negatywne skutki są Seniorzy, którzy cierpią na przeróżne choroby. Jak zatem możemy osłodzić dietę naszego podopiecznego, eliminując z jego diety tradycyjny cukier? Szukamy rozwiązań.

Cukier i jego wpływ na rozwój niektórych chorób

Każdy z nas lubi od czasu do czasu osłodzić sobie życie kawałkiem czekolady lub popularnym „ciastkiem do kawy”. Z jednej strony mówimy, że cukier dodaje nam potrzebnej energii, z drugiej określa się go mianem „cichego zabójcy”.

 

Co by jednak nie mówić na ten temat, to mimo wszystko, nadmiar cukru w organizmie Seniora jest szkodliwy i może nawet być przyczyną powstawania różnych chorób, zaczynając od cukrzycy poprzez problemy trawienne, kończąc nawet na rozwijaniu się nowotworów. Znany niemiecki badacz Otto Heinrich Warburg udowodnił, że rozwój nowotworów złośliwych jest w dużej mierze uzależniony od spożywania przez ludzi glukozy, do której organizm człowieka nie jest dostosowany.

Jak zatem połączyć przyjemne ze zdrowym?

Ciężko będzie nam u osoby dorosłej, która przez całe swoje życie spożywała produkty bogate w węglowodany i cukry, całkowicie ograniczyć spożywanie tego typu składników. Dlatego, aby uniknąć oporów ze strony podopiecznego, powinniśmy podejść do sprawy stopniowo i nie od razu starać się ograniczać jedzenia przez niego cukrów, ale robić to etapami. Na początku warto zastanowić się nad podstawowym rozróżnieniem.

Rodzaje cukrów

Wyróżniamy dwa rodzaje cukrów – proste i złożone. Te pierwsze są znacznie bardziej szkodliwe i to właśnie od ich wyeliminowania z diety Seniora powinniśmy zacząć. Zamiast tego, możemy korzystać z cukrów złożonych, które są dużo lepiej przyswajalne i nie powodują aż tak negatywnych konsekwencji dla zdrowia osób w podeszłym wieku.

Naturalne zamienniki

Dlatego, przygotowując potrawy dla swoich podopiecznych starajmy się przyrządzać je bazując np. na produktach pełnoziarnistych. Tradycyjny cukier można zastąpić naturalnymi słodzikami, które otrzymamy z owoców lub miodu. Jeżeli chodzi o słodycze, to je również możemy zastąpić naturalnymi składnikami. Najlepszą formą są suszone lub pieczone owoce i orzechy.

 

Od czasu do czasu możemy również podawać jogurty naturalne, połączone z owsianką i dodatkami z suszonek. Takie dania będą o wiele zdrowsze i bardzo syte, dzięki czemu podopieczny przez kilka godzin nie będzie odczuwał głodu i chęci zjedzenia czegoś słodkiego.

PODOBNE ARTYKUŁY